Ja zrozumiałem że przy BE zakodowało ale był błąd komunikacji ABSu ze wspomaganiem a nie w ogóle z ABSem.
kodowanie i kasowanie błędów ABS mk60ec1
Zwiń
X
-
1 6 D, VAS online wogóle nie zakodował pompy
wyrzuciło że zostało zakończone sukcesem a przy odczycie był bład komunikacji
za drugim razem nie chciało dokonać kodowania i ASO sie poddałoprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spacewalkerWe wspomaganiu w adaptacjach są 3 opcje dla ABS-u. MK70, MK60 i MK60EC1
będę miał to auto piotra_gdy od piątku to możemy walczyć....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez spacewalkerNo to jednak kodowanie nie poszło, to co ten 16D pip****** ze zakodowałes??, ku****** po co siać zamęt i pir***** w koło i jakies kodowania wklejać.
Umiesz chociaż pisać bez *&^%#$ i spokojnie i nie że wszystko co ktoś inny pisze jest ble? A może taki zamęt robisz piszesz że wszyscy źle myślą bo wszystko rozgryzłeś już dawno, tylko nie piszesz jak to zrobić bo by zabrano Tobie możliwość zarobku?
[/OT]http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
pojawił sie nowy wątek podczas mojej wczorajszej rozmowy z krzynol,
jakie macie maglownice?
wychodzi na to, że MK60EC1 nie chce współgrać z pewnymi typami maglownic- u mnie przy "L" generuje błąd typu "niezrozumiały sygnał"przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Samego numeru maglownicy jak ETKA podaje to nie znam, ale teoretycznie bym miał 1K1 423 055 G, ale numer sterownika wspomagania mam 1K0 909 144 Chttp://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
u mnie ze sterownikiem wspomagania C nie było błędów, po zmianie na L pojawił się ten dziwny błąd
co ciekawe Krzysztof jeszcze u kogoś wyłapał ten sam bład w tym samym zestawie czyli EC1 z L
z tego wynika, że przy wymianie pompy ABS trzeba też brać pod uwagę maglownicę :roll:przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
napewno L działa z 517 AC
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x.lbl
Part No: 1K1 909 144 L
Component: EPS_ZFLS Kl.071 H07 1806
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-614-517-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 614 517 AC HW: 1K0 614 517 AC
Component: ESP FRONT MK60-AT 0102
Revision: 00H14001
Coding: 0053958
i nie trzeba było robic adaptacji
W drugim aucie magiel poszedł M i trzeba było robic adaptację do ABS-u.
Mam akurat ten magiel u siebie i wiem ze były tam dostepne 3 ABS-y tak jak pisałem
magiel był z EC1 bo musiałem przekodowac na Mk60.
Komentarz
-
-
w maglownicach jest posrane ze sterownikami->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
W jednym z innojęzycznych VCDSów była taka zawartość pliku 1K-44.lbl:
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K?-909-143-??? ; ZF GEN1 (LHD)
;
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-E ; ZF GEN1 (LHD)
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-F ; ZF GEN1 (LHD) [10]
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-G ; ZF GEN1 (LHD) [10] 01 02
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-H ; ZF GEN1 (LHD) Har MB 009
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-J ; ZF GEN1 (LHD)
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-F ; ZF GEN1 (LHD) Har MB 009 [10] 01 02
REDIRECT,1Kx-909-14x-V1.CLB,1K1-909-144-K ; ZF GEN1 (LHD) ?? Har MB 009
;
REDIRECT,1Kx-909-144-V2.CLB,1K1-909-144-L ; ZF GEN2 (LHD) [10] 02 03 04
REDIRECT,1Kx-909-144-V2.CLB,1K1-909-144-M ; ZF GEN2 (LHD) [10] 02 03 04 05 07
;
REDIRECT,1Kx-909-144-V2.CLB,1K2-909-144-??? ; ZF GEN2 (RHD)
;
REDIRECT,1Kx-909-144-V3.CLB,1K0-909-144-??? ; ZF GEN3
; 1K0-909-144-C ZF GEN3
; 1K0-909-144-E ZF GEN3
; 1K0-909-144-H ZF GEN3
; 1K0-909-144-J ZF GEN3
; 1K0-909-144-M ZF GEN3
; 1K0-909-144-P ZF GEN3
;
;REDIRECT,1K1-909-143-44.CLB,1K?-909-143-??? ; ZF GEN1 (LHD)
;REDIRECT,1K1-909-143-44.CLB,1K1-909-144-E ; ZF GEN1 (LHD)
;REDIRECT,1K1-909-144-44.CLB,1K1-909-144-L ; ZF GEN2 (LHD) [10] 02 03 04
;REDIRECT,1K0-909-144-44.CLB,1K0-909-144-??? ; ZF GEN3
EDIT:
[10] na liście oznacza prawdopodobnie możliwość działania z Park Assisthttp://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Adaptacja Parking Assist to kanał 4. W pliku podpowiedzi do maglownicy gen 1 tego kanału nie ma.
Wygląda na to, że tylko w maglownicach 2 i 3 generacji da się uruchomić PLA.
Czyli wymiana samej pompy wspomagania nic nie da - trzeba wymienić komplet maglownica + pompa.
Na innym forum znalazłem podział sterowników maglownicy:
1K1-909-143 ... - 1 gen
1K1-909-144 ... - 2 gen
1K0-909-144 ... - 3 gen
Co pokrywa się z plikami z duńskiego VCDS-a
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowaltom99Czyli wymiana samej pompy wspomagania nic nie da - trzeba wymienić komplet maglownica + pompaprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
A ja dodam swoje 10 groszy do tej całej "dyskusji".
Dziś zakończyłem eksperymenty "na sucho" z przekładką MK70 -> MK60EC1 w Golfie V 2005 r. - zakończyły się one prawie całkowitym sukcesem!
Stara pompa: 1K0 907 379 P
Nowa pompa: 1K0 907 379 AH
Całość podłączona tylko elektrycznie "na pająka" oczywiście razem z kołami i wszystkimi liniami zasilającymi:
Co zrobiłem po włączeniu zasilania:
- Odpaliłem silnik
- Skasowałem wszystkie błędy w pompie
- Wpisałem 40168 w Security Access
- Zrobiłem Basic Settings G85, G200 i G201 - wszystko "na pałę" bez jechania prosto, kręcenia kierownicą itp.
- Przygotowałem kodowanie z kolegi MK5 z oryginalną EC1, policzyłem bajty zwierające VIN wg. doskonałej dokumentacji w excelu którą dostałem od 16D
- Zakodowałem pompę, kodowanie zostało ładnie przyjęte
- W tym momencie we wspomaganiu 44 zostały mi błędy stop limitów + G85 który się pojawia po wyjęciu akumulatora. Wspomaganie na pół gwizdka.
- Zrobiłem adaptację stop-limitów + mała przejażdżka (kilka kółeczek).
Po tych wszystkich zabiegach mamy czystą deskę! Znikła kierownica oraz ikonki ABS i ESP, żadnego pikania itp.
Fragment autoscana po wszystkim:
Kod:------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl Part No SW: 03G 906 016 FS HW: 028 101 195 5 Component: R4 1,9L EDC G000SG 6124 Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E1510597 Coding: 0000071 Shop #: WSC 00028 028 00001 VCID: 79F39C4030C24D6 No fault code found. Readiness: 0 0 0 0 1 ------------------------------------------------------------------------------- Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb Part No SW: 1K0 907 379 AH HW: 1K0 907 379 AH Component: ESP MK60EC1 H30 0107 Revision: 00H30001 Coding: 113B200D092900FC881204ED901E0041B00000 Shop #: WSC 00028 028 00000 VCID: 78F59944CBC854E 1 Fault Found: 01309 - Power Steering Control Module (J500) 004 - No Signal/Communication Freeze Frame: Fault Status: 01100100 Fault Priority: 3 Fault Frequency: 1 Reset counter: 165 Mileage: 208127 km Time Indication: 0 ------------------------------------------------------------------------------- Address 17: Instruments Labels: 1K0-920-xxx-17.lbl Part No: 1K0 920 872 B Component: KOMBIINSTRUMENT VDD 1212 Coding: 0007103 Shop #: WSC 75477 150 61494 VCID: 2A51730C85E436E No fault code found. ------------------------------------------------------------------------------- Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb Part No: 1K1 909 144 H Component: EPS_ZFLS Kl.12 1502 Shop #: WSC 00000 000 00000 VCID: 30656164A3384CE No fault code found.
Już tłumaczę z czego to wynika. W Golfie MK5 do końca rocznika 2005 było klasyczne ESP, bez Driver Steering Recomendation (podpowiadanie poprzez "rwanie" kierownicy w która stronę kręcić przy poślizgu). Dopiero od 2006r. pojawił się ten bajer i o ile dobrze rozumiem był już w pompach MK60, a we wspomaganiu pojawił się kanał adaptacji DSR.
Niestety moje wspomaganie nie posiada tego kanału adaptacji i funkcjonalności.
Wszystko wskazuje jednak na to, że ESP jest w 100% sprawne i błąd ten nie wpływa na podstawową funkcjonalność systemu (inaczej powinny świecić się kontrolki ABS lub ESP).
Ten sam błąd pojawia się w ABS gdy w nowym wspomaganiu wyłączymy DSR.
Kolega jeździł przez kupę czasu z tym błędem i wyłączonym DSR i nie zauważył negatywnego wpływu na działanie ESP
Dlatego przy najbliższej możliwej okazji umawiam się do mechanika i montuje nową pompę
Proszę nie trzymać mnie za słowo co do roczników od których jest już dobre wspomaganie - to może być ciut inaczej w Skodzie, Touranach itp.. Dobrze by było żeby wspólnymi siłami ustalić które wspomagania będą ok:
144H z softem 1502 na pewno nie ma DSR
144M z softem 1901 na pewno ma już DSR
Pomiędzy - nie mam pojęcia.
Spacewalker - powinieneś ładnie teraz przeprosić 16D za te uwagi w poprzednich postach i już więcej się nie wypowiadać na temat którego nie przećwiczyłeś na własnej skórze, a więc masz o nim mgliste pojęcie...
Nie ma potrzeby płacenia w ASO za kodowanie SVM - wszystko da się policzyć samemu, a kodowań jest w zbiorze przygotowanym przez 16D ponad 140 - każdy znajdzie coś dla siebie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertmwsoft dobra informacja
wróciła mi ochota na testy.
pytanie czym kodowałeś pompe - vcds orginalem czy klonem
Jaką pompę Ty masz do testów?
Próbowałeś robić adaptację G85 przy włączonym silniku? Bo faktycznie zauważyłem, że gdy silnik jest wyłączony, to dostajemy error w Basic Settings 060 i nie da się go zaadaptować, a w efekcie wpisać kodowania.
Komentarz
-
-
świetna robota
z ciekawości sprawdziłem u mnie w S2 i byłej O2 i coś z tymi VIN-ami mi się nie zgadza - powiedzmy 13 cyfra VIN to u mnie 0, natomiast bajt 5 mam zakodowany 22 (HEX)... itd. Nie zgadza mi się żadna cyfra.
Po drugie, być może nic to nie wniesie do tematu, ale wczoraj odpiąłem pompę ABS w celu montażu TPMS i po podpięciu do auta, odpaleniu silnika i obróceniu kierownicą w prawo i lewo wszystkie błędy ABS poznikały i pompa się zakodowała :shock: (znaczy najpewniej nie straciła kodowania - tego nie sprawdzałem akurat).
Jakby co mam taką oto pompę:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 BD HW: 1K0 907 379 BD
Component: ESP MK60EC1 H31 0108
Revision: 00H31001
Coding: 843D6016092700FB210C06E890190042340800
Shop #: WSC 33361 790 00999
VCID: 75CF2EDFDCA1A9B0023
No fault code found.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezświetna robota
z ciekawości sprawdziłem u mnie w S2 i byłej O2 i coś z tymi VIN-ami mi się nie zgadza - powiedzmy 13 cyfra VIN to u mnie 0, natomiast bajt 5 mam zakodowany 22 (HEX)... itd. Nie zgadza mi się żadna cyfra.
Po drugie, być może nic to nie wniesie do tematu, ale wczoraj odpiąłem pompę ABS w celu montażu TPMS i po podpięciu do auta, odpaleniu silnika i obróceniu kierownicą w prawo i lewo wszystkie błędy ABS poznikały i pompa się zakodowała :shock: (znaczy najpewniej nie straciła kodowania - tego nie sprawdzałem akurat).
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Enriquezświetna robota
z ciekawości sprawdziłem u mnie w S2 i byłej O2 i coś z tymi VIN-ami mi się nie zgadza - powiedzmy 13 cyfra VIN to u mnie 0, natomiast bajt 5 mam zakodowany 22 (HEX)... itd. Nie zgadza mi się żadna cyfra.
Po drugie, być może nic to nie wniesie do tematu, ale wczoraj odpiąłem pompę ABS w celu montażu TPMS i po podpięciu do auta, odpaleniu silnika i obróceniu kierownicą w prawo i lewo wszystkie błędy ABS poznikały i pompa się zakodowała :shock: (znaczy najpewniej nie straciła kodowania - tego nie sprawdzałem akurat).
Jakby co mam taką oto pompę:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes (J104) Labels: 1K0-907-379-60EC1F.clb
Part No SW: 1K0 907 379 BD HW: 1K0 907 379 BD
Component: ESP MK60EC1 H31 0108
Revision: 00H31001
Coding: 843D6016092700FB210C06E890190042340800
Shop #: WSC 33361 790 00999
VCID: 75CF2EDFDCA1A9B0023
No fault code found.
Jak wpinałem pin od TPMS do wtyczki ABS również nie musiałem kodować ponownie pompy.
Akumulator miałem odłączony.
Wg mnie sterownik ABS pamięta swoje kodowanie, dopóki nie zostanie wsadzony do innego samochodu (występuje konflikt bajtów w których są zakodowane cyfry VIN-u i kodowanie się resetuje na same 0)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertmam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.
ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
Co do kasowania błędów... Możliwe, że Twoja pompa BE pozwoli na ich skasowanie dopiero gdy uda się ją zakodować - olej błędy i zrób adaptację G85+G200 na pracującym motorze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mwsoftZamieszczone przez rrobertmam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.
ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
Co do kasowania błędów... Możliwe, że Twoja pompa BE pozwoli na ich skasowanie dopiero gdy uda się ją zakodować - olej błędy i zrób adaptację G85+G200 na pracującym motorze.
przed wymianą pompy kup przewody hamulcowe do przednich zacisków i do zasilania tylnej sekcji bo są inne gwinty
Komentarz
-
-
Enriquez, oto tabelka z wartościami bajtów odpowiedzialnych za VIN, po lewo wartość HEX, po prawo wartość taka jak wpisana w VINie.
http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mwsoftZamieszczone przez rrobertmam pompę BE. wszystkie ustawienie robiłem tylko przy włączonym zapłonie. jak znajdę trochę czasu to przeprowadzę próby z odpalonym silnikiem. może tu był błąd.
ale przy próbie kasowania błędów tylko z włączonym zapłonem - wyświetlał mi sie błąd
Co do kasowania błędów... Możliwe, że Twoja pompa BE pozwoli na ich skasowanie dopiero gdy uda się ją zakodować - olej błędy i zrób adaptację G85+G200 na pracującym motorze.
PS - jutro wolne, więc mogłem się pobawić.
Poniżej dane do pliku lbl z kodowaniem VIN-u. Uzupełniłem plik kolegów.
Bardzo proszę o sprawdzenie, czy gdzieś się nie pomyliłem.
;
LC,00,0,
LC,00,1,
LC,00,2,
LC,00,3,
LC,00,4,
LC,00,5,
LC,00,6,
LC,00,7,
LC,01,0,
LC,01,1,
LC,01,2,
LC,01,3,
LC,01,4,
LC,01,5,
LC,01,6,
LC,01,7,
LC,02,0~7,20,- średnica tarczy przód 280, tył 253 C38/HR-A
LC,02,0~7,40,- średnica tarczy przód 288, tył 253
LC,02,0~7,60,- średnica tarczy przód 312, tył 253
LC,02,0~7,80,- średnica tarczy przód 345, tył 310
LC,02,0~7,C0,- średnica tarczy przód 312, tył 272
LC,03,0~7,1C,Skoda Octavia II FL
LC,03,0~7,16,Skoda Superb II/VW Touran
LC,03,0~7,0E,Skoda Yeti
LC,03,0~7,DB,Skoda Fabia
LC,03,0~7,12,Seat Leon/ Audi A3
LC,03,0~7,0C,VW Golf V/Jetta
LC,03,0~7,0D,VW Golf VI (5K)/ VW Jetta (16)
LC,03,0~7,08,VW Eos (1F)
LC,03,0~7,0F,Audi A3 NAR
LC,03,0~7,F5,VW Scirocco
LC,04,0,
LC,04,1,
LC,04,2,
LC,04,3,
LC,04,4,
LC,04,5,
LC,04,6,
LC,04,7,
LC,05,0~7,22,13 cyfra VIN - 0
LC,05,0~7,23,13 cyfra VIN - 1
LC,05,0~7,24,13 cyfra VIN - 2
LC,05,0~7,25,13 cyfra VIN - 3
LC,05,0~7,26,13 cyfra VIN - 4
LC,05,0~7,27,13 cyfra VIN - 5
LC,05,0~7,28,13 cyfra VIN - 6
LC,05,0~7,29,13 cyfra VIN - 7
LC,05,0~7,2A,13 cyfra VIN - 8
LC,05,0~7,2B,13 cyfra VIN - 9
LC,06,0,
LC,06,1,
LC,06,2,
LC,06,3,
LC,06,4,
LC,06,5,
LC,06,6,
LC,06,7,
LC,07,0~7,FA,14 cyfra VIN - 0
LC,07,0~7,FB,14 cyfra VIN - 1
LC,07,0~7,FC,14 cyfra VIN - 2
LC,07,0~7,FD,14 cyfra VIN - 3
LC,07,0~7,FE,14 cyfra VIN - 4
LC,07,0~7,FF,14 cyfra VIN - 5
LC,07,0~7,00,14 cyfra VIN - 6
LC,07,0~7,01,14 cyfra VIN - 7
LC,07,0~7,02,14 cyfra VIN - 8
LC,07,0~7,03,14 cyfra VIN - 9
LC,08,0,
LC,08,1,
LC,08,2,
LC,08,3,
LC,08,4,
LC,08,5,
LC,08,6,
LC,08,7,
LC,09,0~7,0B,15 cyfra VIN - 0
LC,09,0~7,0C,15 cyfra VIN - 1
LC,09,0~7,0D,15 cyfra VIN - 2
LC,09,0~7,0E,15 cyfra VIN - 3
LC,09,0~7,0F,15 cyfra VIN - 4
LC,09,0~7,10,15 cyfra VIN - 5
LC,09,0~7,11,15 cyfra VIN - 6
LC,09,0~7,12,15 cyfra VIN - 7
LC,09,0~7,13,15 cyfra VIN - 8
LC,09,0~7,14,15 cyfra VIN - 9
LC,10,0~7,04,- średnica tarczy przód 280, tył 253
LC,10,0~7,02,- średnica tarczy przód 288, tył 253
LC,10,0~7,06,- średnica tarczy przód 312, tył 253
LC,10,0~7,01,- średnica tarczy przód 345, tył 310
LC,10,0~7,03,- średnica tarczy przód 312, tył 272
LC,11,0~7,E4,16 cyfra VIN - 0
LC,11,0~7,E5,16 cyfra VIN - 1
LC,11,0~7,E6,16 cyfra VIN - 2
LC,11,0~7,E7,16 cyfra VIN - 3
LC,11,0~7,E8,16 cyfra VIN - 4
LC,11,0~7,E9,16 cyfra VIN - 5
LC,11,0~7,EA,16 cyfra VIN - 6
LC,11,0~7,EB,16 cyfra VIN - 7
LC,11,0~7,EC,16 cyfra VIN - 8
LC,11,0~7,ED,16 cyfra VIN - 9
LC,12,0,
LC,12,1,
LC,12,2,
LC,12,3,
LC,12,4,
LC,12,5,
LC,12,6,
LC,12,7,
LC,13,0~7,19,17 cyfra VIN - 0
LC,13,0~7,1A,17 cyfra VIN - 1
LC,13,0~7,1B,17 cyfra VIN - 2
LC,13,0~7,1C,17 cyfra VIN - 3
LC,13,0~7,1D,17 cyfra VIN - 4
LC,13,0~7,1E,17 cyfra VIN - 5
LC,13,0~7,1F,17 cyfra VIN - 6
LC,13,0~7,20,17 cyfra VIN - 7
LC,13,0~7,21,17 cyfra VIN - 8
LC,13,0~7,22,17 cyfra VIN - 9
LC,14,0,
LC,14,1,
LC,14,2,
LC,14,3,
LC,14,4,
LC,14,5,
LC,14,6,
LC,14,7,może Off Road Mode (only with AWD)
LC,15,0~2,00,Engine Type: 1.2 TSI/1.4 TSI/1.6 MPI
LC,15,0~2,01,Engine Type: 1.8 TSI/2.0 TFSI/2.0 TSI/3,6 FSI/1.6 TDI/1.9 TDI
LC,15,0~2,02,Engine Type: 2.0 TDI
LC,15,3,
LC,15,4,Start/Stop System installed
LC,15,5,
LC,15,6~7,40,Model: Left-Hand-Drive (LHD)
LC,15,6~7,80,Model: Right-Hand-Drive (RHD)
LC,16,0,Hill Hold Control (HHC/PR-UG1/UG4) active/installed
LC,16,1,
LC,16,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) installed
LC,16,3,
LC,16,4,
LC,16,5,
LC,16,6,
LC,16,7,
LC,17,0,PLA - Asystent Parkowania 2 generacji ( parkowanie równoległe/prostopadłe ) zainstalowany
LC,17,1,
LC,17,2,Tire Pressure Monitoring (TPMS/PR-7K6) via Instrument Cluster (MY2011+)
LC,17,3,(Extended) Electronic Differential Lock (XDS - PR-UG3/UG4) active/installed
LC,17,4,
LC,17,5,
LC,17,6,
LC,17,7,
LC,18,0,
LC,18,1,
LC,18,2,
LC,18,3,
LC,18,4,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 6 )
LC,18,5,
LC,18,6,PLA 2gen. - Czujnik ABS nowej generacji zainstalowany ( zaznacz także bit 4 )
LC,18,7,
;
Komentarz
-
-
Bajt 14 bit 7 bym usunął z tego na razie.http://chomikuj.pl/lusob/VCDS
Trochę plików do VCDS, zapraszam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrobertprzed wymianą pompy kup przewody hamulcowe do przednich zacisków i do zasilania tylnej sekcji bo są inne gwinty
Wkleję tutaj informację na temat tej przeróbki które sobie spreparowałem w excelu:
Kolory przewodów mogą być różne w zależności od marki, roczników itp.!
ASR MK70, który był montowany w autach fabrycznie posiadających w opcji MK60EC1, posiada tylko jeden przewód zasilający 4mm2 - trzeba w takim przypadku ciągnąć dodatkowy ze skrzynki bezpiecnzików.
Ale co do przewodów hamulcowych - ja planuje zakombinować z przelotkami:
Potrzebne przelotki:
2szt gwint wewnętrzny M10x1 lejek (na przewód stożek) -> gwint zewnętrzny M12x1 stożek (na przewód lejek)
1szt gwint wewnętrzny M12x1 lejek (na przewód stożek) -> gwint zewnętrzny M10x1 stożek (na przewód lejek)
Do tego 3szt podkładek-uszczelek miedzianych na odpowiednią średnicę.
Wolę nie ruszać przewodów idących do pompy hamulcowej, bo wtedy bym musiał opróżniać zbiorniczek, de facto osuszy się pompa i to może tylko narobić problemów.
Kiedyś czytałem wątek, w którym gość robił przekładkę ABS -> ASR (cóż za postęp hehe) w Golfie 4 i napotkał ten sam problem - załatwił go redukcjami i wszystko było ok.
Komentarz
-
Komentarz